Halmstad Energi & Miljö gav oss i uppdrag att hitta ett nytt sätt att informera deras kunder om stigande elpriser. De ville att informationen skulle läggas fram på ett inspirerande sätt, samt ge sina kunder trygghet trots den rådande ovissheten som många känner kring elpriserna just nu.
HEM är ett av alla elbolag som gått igenom svåra tider, tillsammans med sina kunder, på grund av höjda elpriser och förändringar på marknaden. För att hjälpa HEM att nå ut till sina kunder och informera om förändringarna på ett inspirerande sätt, valde vi att skapa ett antal intervjuer som vi spred på sociala medier och på deras webbplats. Intervjuernas syfte var att ge kunderna en inblick i hur HEM arbetar, och en trygghet i att HEM förstår kundernas frustration i de svåra tider som pågår just nu.
En av intervjuerna vi spelade in var tillsammans med Håkan Kånge, VD på HEM. Den spelades in direkt på plats hos HEM, på deras huvudkontor i Halmstad. Valet att intervjua Kånge föll på att han som VD är den med främst ansvar för bolaget, och därmed en huvudspelare som kan inge en trygghet hos sina kunder. Vi intervjuade Kånge om allt från elpriser till hans egna känslor kring den rådande situationen. Resultatet blev två intervjuer – en kortare version för sociala medier, och en längre för deras egen webbplats.
Summering av åtgärder:
Tack vare intervjuerna med Håkan Kånge fick HEMs kunder information och säkerhet, dels kring deras val av elbolag, samt kring faktumet att marknaden inte alltid kommer att se ut som den gör nu. Genom att vända oss till Kånge som VD, kunde vi dessutom ge kunderna information direkt från den huvudansvarige – och på så vis inge en högre känsla av förtroende och en trygghet för alla kunder.
Vel enim, dolor ac ipsum malesuada sit sociis etiam cursus consequat fusce nisl leo ultricies praesent consequat.